- 1. Soveltamisala
- 2. Sopimuksen solmiminen
- 3. Hinnat ja postikulut
- 4. Maksutavat
- 5. Tilauksen toimittaminen ja toimitusaika
- 6. Kansainvälinen asiakaspalvelu
- 7. Korvausvastuu ja takuu
- 8. Palautusoikeus / tilauksen peruminen
- 9. Koristeaseet
- 10. Lippujen, kuponkien ja lahjakorttien tilaaminen / käyttäminen
- 11. Backstage Clubin osallistumisehdot
- 12. Kaupanpäälliset
- 13. Jätteiden hävittäminen ja ympäristönsuojelu
- 14. Toimintaperiaatteet
- 15. Palveluntarjoajan tunnistus Saksan telemedialain mukaisesti (Section 5 TMG)
- 16. Muut ehdot
- Siirry ylös
Yleiset ehdot – E.M.P. Merchandising Handelsgesellschaft mbH
1. Soveltamisala
Näitä yleisiä ehtoja sovelletaan kaikkiin tilauksiin, jotka tehdään verkkokaupassa www.emp.fi ja käyttämällä EMP-sovellusta. Tarjouksemme on suunnattu ainoastaan kuluttajille. Sopimuskumppanina kaikissa tilauksissa on E.M.P. Merchandising Handelsgesellschaft mbH ("EMP"). Yleisten ehtojen ajantasainen versio on kulloinkin voimassa. Tilausten toimittaminen on mahdollista vain Suomeen. Sopimus on tehty suomenkielellä. Kun on kyse muihin maihin toimittamisesta, katso kansainvälinen verkkokauppamme www.emp-online.com ja maakohtaiset verkkokaupat kohdasta "Verkkokauppamme".
2. Sopimuksen solmiminen
Tuotteiden esittäminen verkkokaupassa ei muodosta sopimusperusteisesti sitovaa tarjousta EMP:ltä, vaan se on ainoastaan kutsu tehdä tilaus. Tilausten minimitilausraja on kerrottu hinnastossamme. Voit tilata tuotteita vain tyypillisiä kotitalouteen tilattavia määriä tai korkeintaan enimmäismäärän, joka on kerrottu kyseisen tuotteen tuotetietosivulla. Jos klikkaat "Lähetä tilaus" -painiketta, teet sitovan tilauksen niistä tuotteista, jotka ovat ostoskorissasi. Lähetämme sinulle tilausvahvistuksen sähköpostiin heti, kun olet hyväksynyt tilauksen. Tilausvahvistus ei vielä muodosta kauppasopimusta. Sopimus solmitaan vasta, kun olemme nimenomaisesti hyväksyneet tilauksesi tai toteuttaneet toimituksen vastaavaan vaiheeseen asti. Tallennamme kauppasopimuksen (tilauksesi tiedot ja nämä yleiset ehdot) ja lähetämme sen pyynnöstä sinulle. EMP on tuotteiden omistaja, kunnes ostohinta on kokonaan maksettu.
3. Hinnat ja postikulut
Verkkosivustolla tilaushetkellä näkyvät hinnat ovat voimassa. Hinnat sisältävät lakisääteisen arvonlisäveron. Postikulut ja maksutapaan liittyvät muut mahdolliset erilliset maksut (esim. postiennakkomaksu ja laskutuslisä) lisätään tilauksen kokonaishintaan. Postikulut ja muut maksut on kerrottu hinnastossamme.
4. Maksutavat
Pidätämme oikeuden olla tarjoamatta kaikkia maksutapoja kaikille asiakkaillemme. Tällaisessa tilanteessa asiakas voi tehdä tilauksen käyttäen saatavilla olevia maksutapoja. Jos maksutapahtumasta syntyy kustannuksia, on asiakas niistä itse vastuussa.
4.1 Postiennakko
Postiennakkotilauksen maksat noutaessasi paketin omasta postistasi tai pakettiautomaatista, tai kun Posti toimittaa paketin kotiisi. Postikulujen lisäksi veloitamme postiennakkomaksun, jonka määrä on kerrottu hinnastossamme.
4.2 Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:
Käytettäessä maksutapaa lasku tai joustava erämaksu siirrämme pyynnön Klarna Bank AB:lle (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden. Maksu suoritetaan Klarnalle. Maksaminen edellyttää hyväksyttyä luottotarkistusta. Tässä tapauksessa välitämme tietosi Klarnalle osoite- ja luottotietojen tarkistusta varten osana ostotapahtuman aloittamista ja ostosopimuksen käsittelyä. Huomaathan, että voimme tarjota näitä maksutapoja vain luottotarkistuksen tuloksen perusteella. Löydät lisätietoja ja Klarnan ehdot täältä. Löydät yleistä tietoa Klarnasta täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi sovellettavien tietosuojamääräysten ja Klarnan omien tietosuojamääräysten mukaisesti.
4.3 Verkkopankki (Paytrailin verkkomaksupainikkeilla maksaminen)
Verkkomaksupainikkeemme hoitaa Paytrail Oyj https://www.paytrail.com/. Mikäli haluat maksaa tilauksesi verkkomaksupainikkeiden kautta omaa verkkopankkiasi käyttäen, valitse kyseinen maksutapa verkkokaupastamme ja jatka eteenpäin. Sinut siirretään tilauksen päätteeksi automaattisesti Paytrail Oyj:n sivustolle, josta voit valita oman verkkopankkisi ja suorittaa maksun käyttäen verkkopankkitunnuksiasi. Maksaminen on täysin turvallista, sillä kaikki tiedot on suojattu. Postikulujen lisäksi emme veloita mitään lisäkuluja.
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
4.4 Luottokortti / Debit-kortti (VISA, EURO/MASTERCARD)
Halutessasi maksaa tilauksesi luotto- tai debit-kortilla, anna korttisi numero, viimeinen voimassaolopäivä sekä korttisi turvakoodi. Kortiltasi veloitetaan tilauksen arvo heti tilauksen tekemisen yhteydessä. Mikäli tilauksesi arvo muuttuu myöhemmin, palautamme summan tietenkin takaisin kortillesi. Postikulujen lisäksi emme veloita mitään lisäkuluja.
4.5 PayPal
Mikäli päätät maksaa tilauksesi PayPal-tililtäsi, valitse kyseinen maksutapa verkkokaupastamme ja jatka eteenpäin. Sinut siirretään tilauksen päätteeksi automaattisesti PayPal-palveluun, jossa voit suorittaa maksun omalta PayPal-tililtäsi. Postikulujen lisäksi emme veloita mitään lisäkuluja. Voit halutessasi käyttää samaa PayPal-tiliä automaattisesti jatkossa rastittamalla kassalla valintaruudun "Käytä jatkossa samaa PayPal-tiliä (pre-approved payment)”. Voit perua PayPal-tilisi linkityksen milloin tahansa PayPal-tililtäsi kohdasta Setting/Payments/Manage pre-approved payments.
Jos käytät suoraveloitusta, valtuutat meidät veloittamaan kaikki velkasummat tililtäsi. Ilmoitamme velkasumman veloittamisesta sinulle sähköpostilla. Joudumme perimään sinulta palautuvan veloituslaskun maksut, jos suoraveloitus mainitsemaltasi tililtä ei onnistu riittämättömän saldon takia tai jos perut suoraveloituksen ilman laillista perustetta.
5. Tilauksen toimittaminen ja toimitusaika
Arvioitu toimitusaika on kerrottu tuotteen tuotetietosivulla sekä tilauksen yhteenvedossa ennen tilauksen tekemistä. Toimitamme tilauksesi normaalisti 3-5 arkipäivän kuluessa postituksesta laskien. Kaikki tilaukset postitetaan Saksan päävarastoltamme. Tilaukset toimittaa Suomen Posti ja voit seurata tilauksesi kulkua lähetystunnuksella Postin seurannassa osoitteessa https://www.posti.fi/fi/seuranta#/.
6. Kansainvälinen asiakaspalvelu
Tavoitteenamme on tarjota sinulle aina miellyttävää, helppoa ja kokonaisvaltaista asiakaspalvelua. Kaikkien EMP-yhtiöiden asiakaspalvelu on käytössäsi tilausten käsittelyä varten. EMP-yhtiöitä ovat E.M.P. Merchandising Handelsgesellschaft mph, EMP Mail Order UK Ltd., EMP Mailorder Italia S.r.l., Large Popmerchandising B.V. ja Large Popmerchandising B.V.B.A. Voit halutessasi ottaa yhteyttä mihin tahansa EMP-yhtiöön etkä ainoastaan siihen, jolta tilasit tuotteita. EMP-yhtiö, jolle teit tilauksen, voi luovuttaa tilaustietojasi muille EMP-yhtiöille mahdollista asiakaspalvelua varten.
7. Korvausvastuu ja takuu
EMP on rajoituksetta korvausvastuussa EMP:n ja sen laillisten edustajien tai sijaisedustajien tahallisista väärinkäytöksistä ja törkeistä laiminlyönneistä. EMP on korvausvastuussa olennaisten sopimusvelvoitteiden (päävelvoitteiden) lieviin laiminlyönteihin liittyvistä ennakoitavissa olevista vahingoista, jotka ovat tyypillisiä tämäntyyppiselle sopimukselle. Olennaiset sopimusvelvoitteet ovat velvoitteita, joiden rikkomukset vaarantavat sopimuksen tarkoituksen tai joiden hoitaminen on keskeistä sopimuksen asianmukaiselle täyttämiselle ja joihin sopimusosapuoli voi normaalisti luottaa. EMP ei ole korvausvastuussa muiden kuin edellä mainittujen velvoitteiden lievistä laiminlyönneistä.
Edellä mainitut korvausvastuun rajoitukset eivät päde henkilövahinkoihin, tuotteen kuntoon liittyvän takuuasian ilmoittamisen jälkeen ilmenevään vikaan tai vilpillisesti kätkettyihin vikoihin. Saksan tuotevastuulain mukainen korvausvastuu säilyy.
EMP:n korvausvastuun poistuminen ja rajoitukset pätevät myös EMP:n edustajien ja sijaisedustajien henkilökohtaiseen korvausvastuuseen. Sinulla on luonnollisesti oikeus lakisääteiseen takuuseen.
8. Palautusoikeus / tilauksen peruminen
8.1 Palautusoikeus / poikkeukset
Haluamme asiakkaidemme olevan täysin tyytyväisiä tilattuihin tuotteisiin, joten tarjoamme kaikille tuotteille lakisääteisen 14 päivän palautusoikeuden sijaan 30 päivän täyden palautusoikeuden (Backstage Club jäsenillämme on käytössä 100 päivän palautusoikeus). Sinulla on siis oikeus perua tilauksesi tai palauttaa tuotteita ilman erillistä syytä 30 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta laskien.
Sinun tulee palauttaa tuotteet meille 30 päivän määräajan sisällä tilauksesi vastaanottamisesta. Muistathan, että tilauksen noutamatta jättäminen EI ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Mikäli päätät jättää tilauksesi noutamatta, tulee sinun ilmoittaa siitä meille sähköpostitse tai kirjeellä postitse (löydät Malliperuutuslomakkeen täältä) . Pyydämme huomioimaan, että jokainen noutamaton tilaus aiheuttaa meille lähettämisen ja palautuksen postikuluina sekä tilauksen käsittelykuluina n. 20 euron kustannukset, joten toivomme sinun noutavan tilauksen.
Mikäli haluat palauttamistasi tuotteista rahasi takaisin, maksamme hyvityksen tilillesi normaalisti 2-4 arkipäivän sisällä palautuksen käsittelystä laskien. Olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Rekisteröi palautuksesi palautuspalvelumme kautta osoitteessa https://www.emp.fi/retoure. Tällöin palautus sujuu ilman ongelmia ja voimme käsitellä palautuksesi mahdollisimman nopeasti. Muista ehdottomasti pyytää Postista kuitti palautuksestasi. Tällöin palautuslähetyksesi on mahdollisen katoamistapauksen sattuessa Postin vastuulla. HUOM! Ilman kuittia emme voi ottaa minkäänlaista vastuuta mahdollisesta palautuslähetyksen katoamisesta.
Pestyjä, käytettyjä tai muunneltuja tuotteita ei voi palauttaa. Pidä siis huoli, että tuotteet ovat uutta vastaavassa kunnossa. Jos tuotteissa on esimerkiksi lemmikkieläimen karvoja, emme voi hyväksyä palautusta. Palauta tuotteet aina alkuperäisissä pakkauksissa, ja jos kyseessä on useamman tuotteen setti, palauta aina kaikki settiin kuuluvat tuotteet.
- CD:t, LP:t, DVD:t, Bly-ray:t videot, audiokasetit tai ohjelmistot.
- Suljetuissa pakkauksissa toimitettavat tuotteet, joita ei voi palauttaa terveys-, turvallisuus- tai hygieniasyistä johtuen, mikäli pakkaus on avattu (esim. lävistykset, korvakorut, piilolinssit)..
Seuraavilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta:
- Liput (esim. konsertit ja festivaalit).
- Kaupanpäälliset.
- Omien toiveidesi mukaan valmistetut tai muokatut tuotteet.
- • Alusvaatteet ja uima-asut, mikäli niitä on käytetty. Tuotteita voi sovittaa, mutta ei käyttää. Sovittaminen tulee tehdä niin, etteivät tuotteet likaannu ja niiden hygieenisyys vaarannu.
- • Yllätyssetit/yllätystuotteet - mikäli toimitettavan tuotteen väri, muoto tai muu ominaisuus perustuu sattumanvaraisuuteen, ei tuotteella ole palautusoikeutta, paitsi jos tuote on viallinen.
TÄRKEÄÄ!
- Tarkasta aina tilaamasi tuotteet (avaa myös mahdolliset pakkaukset) HETI ne vastaanotettuasi. Tällöin voit tehdä välittömästi reklamaation mahdollisista toimitusvirheistä tai hajonneista tuotteista.
- Sovita tilaamasi vaatteet välittömästi ne vastaanotettuasi.
- Jos palautat tuotteita maksutavalla Klarna-lasku, teemme muutokset laskullesi palautuksen saatuamme ja saat päivitetyn laskun sähköpostiisi. Maksa tilaus päivitetyn laskun mukaan.
- Lue vaatteiden hoito-/pesuohjeet huolellisesti ja noudata niitä. Vastoin ohjeita pestyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Löydät vaatteiden pesumerkinnät itse tuotteessa olevasta hoito-ohjeesta ja usein myös tuotteen infosivulta verkkokaupastamme. Mikäli et ole varma mitä merkinnät tarkoittavat tai merkintöjä ei löydy, ota meihin yhteyttä tai etsi lisätietoa internetistä.
- Älä palauta tuotteita meille esimerkiksi matkahuollon kautta jälkivaatimuksena! Kaikki palautukset tulee tehdä Postin kautta käyttäen yllä kerrottua asiakaspalautusosoitetta, jolloin palautus on sinulle ILMAINEN.
- Vaihtotilaukset toimitetaan aina normaalina postipakettina (ei kotiinkuljetusta).
- • Mikäli asiakas jättää noutamatta useamman tilauksen, pidätämme oikeuden vaatia tulevista tilauksista etukäteismaksua tai olla enää lähettämättä asiakkaalle tilauksia. Tämä koskee myös noutamattomia tilauksia, joista asiakas on ilmoittanut meille etukäteen.
Mikäli olet eri mieltä palautusehtojen tulkinnasta tilauksesi kohdalla, pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Pyrimme aina ratkaisemaan riitatilanteet molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla. Mikäli yhteisymmärrykseen ei päästä, on sinulla mahdollisuus viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Tutustu kuluttajariitalautakunnan valituksen teko –ohjeisiin.
Euroopan komissio on 15. helmikuuta 2016 lähtien tarjonnut verkkosovelluksen sellaisten kuluttajariitojen ratkaisemiseen, jotka liittyvät verkossa tehtyihin myynti- tai palvelusopimuksiin Euroopan unionin alueella asuvan kuluttajan ja Euroopan unionin alueella toimivan yrittäjän välillä. OS-alusta löytyy
täältä: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
8.2 Vapaaehtoinen palautustakuumme
Vaikuttamatta lakisääteiseen peruutusoikeuteesi myönnämme sinulle yhteensä 30 päivän vapaaehtoisen palautustakuun tuotteille, joita myös lakisääteinen peruutusoikeus koskee. Ehtona 30 päivän palautusoikeudelle on, että olet ainoastaan sovittanut tuotetta, vastaavasti kuin myymälässä, ja että palautat tuotteet kokonaisuudessaan alkuperäisessä kunnossa, ehjinä ja vahingoittumattomina, alkuperäisissä myyntipakkauksissa. Vapaaehtoisen palautustakuumme puitteissa maksamme palautuksen kustannukset, kun toimit palautusehtojemme mukaisesti. Löydät ohjeita palautuksen tekemiseen https://www.emp.fi/retoure. Lisäksi vapaaehtoiseen palautustakuuseen sovelletaan samoja ehtoja kuin lakisääteiseen peruutusoikeuteen (katso peruutusmenettely edellä), laajennettuna 30 päivään.
9. Koristeaseet
Meillä myynnissä olevien koristeaseiden käsittelyyn sovelletaan Saksan aselainsäädäntöä (Deutsches Waffengesetz). Omistajan on ryhdyttävä vaadittuihin toimenpiteisiin, joilla vältetään tuotteiden häviäminen tai joutuminen valtuuttamattomille kolmansille osapuolille. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta valikoimaan kuuluvien koristeaseiden kantaminen julkisesti on kiellettyä. Koristeaseet on tarkoitettu ainoastaan koristekäyttöön ja niiden kaikenlainen väärinkäyttö on ehdottomasti kiellettyä.
10. Lippujen, kuponkien ja lahjakorttien tilaaminen / käyttäminen
10.1 Liput ja kupongit muiden tarjoajien palveluihin
Emme ole verkkokaupassa myytävien tapahtumalippujen tapahtumien järjestäjä. Tilattuihin lippuihin ei sovelleta peruutusoikeutta! Voimme perua lipun oston, jos rikot tapahtuman ehtoja tai yrität kiertää niitä. Peruutus/takaisinveto voidaan suorittaa myös hyvittämällä maksettu summa.
10.2 Lahjakortit / kampanjakoodit
Lahjakortin maksamiseen ei voi käyttää lahjakorttia. Lahjakortteja voi käyttää ainoastaan EMP-sovelluksessa ja verkkosivustoilla, jotka on mainittu kohdassa "Verkkokauppamme". Lahjakortin voi käyttää myös osissa/osittain, sillä rajoituksella ja edellytyksellä, että lahjakorttia käytetään kirjautuneena asiakastilille ja että käyttäminen tapahtuu aina saman asiakastilin kautta. Lahjakorttia ei ole mahdollista käyttää postiennakko-maksutavan yhteydessä. Lahjakortti on käytettävä kolmen vuoden kuluessa ostovuoden lopusta laskettuna. Tilausta kohden voi käyttää vain yhden kampanjakoodin. Lahjakortin / kampanjakoodin arvoa vastaavaa summaa ei makseta rahana, eikä sitä voi käyttää muiden velkojen maksamiseen. Kampanjakoodin käyttämiselle voi olla vähimmäistilaussumma, joka on täytyttävä ostokerralla. Jos tilauksen arvo myöhemmin pienenee, esim. jos palautat osan tuotteista, kampanjakoodin etu raukeaa.
11. Backstage Clubin osallistumisehdot
11.1 Sopimuksen solmiminen ja jäsenyys
Voit käyttää Backstage Clubin etuja EMP-sovelluksessa ja verkkosivustoilla, jotka on mainittu kohdassa "Verkkokauppamme". Jäsenyys edellyttää EMP:n asiakastiliä. Jäsenyyttä ei voi siirtää toiselle asiakastilille. Asiakas voi hakea jäsenyyttä tilaamalla Backstage Club -jäsenyyden verkkokaupastamme, jolloin vahvistamme tilauksen vastaanoton kohdan 2 mukaisesti. EMP:n vapaaehtoinen palautustakuu ei koske Backstage Clubin jäsenyyttä. Lakimääräinen peruutusoikeus on voimassa.
11.2 Jäsenedut
Jäseniltä ei peritä verkkokaupan tilauksista postikuluja (tilausten minimitilausraja on kerrottu hinnastossamme). Huomautus: Muut maksut, kuten postiennakkomaksu ja laskutuslisä ovat edelleen voimassa. Vapaaehtoinen palautustakuu laajenee 100 päivään.
11.3 Kesto ja irtisanomisilmoitus
Backstage Clubin jäsenyys on voimassa vähintään sopimuksen solmimishetkellä ilmoitetun kauden. Jos kumpikaan osapuoli ei irtisano jäsenyyttä, jäsenyyttäsi jatketaan automaattisesti vastaavan minimikauden ajan. Kumpi tahansa osapuoli voi irtisanoa jäsenyyden yhden päivän irtisanomisajalla ennen vastaavan jäsenyyskauden loppua. Irtisanominen on mahdollista oman asiakastilin tiedoissa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme täältä mainituilla yhteydenottotavoilla.
Lisäksi voimme irtisanoa jäsenyyden kolmen kuukauden irtisanomisajalla, jos lopetamme Backstage Club -palvelun tarjoamisen. Voit perua jäsenyytesi ilman ennakkoilmoitusta, mikäli rajoitamme olennaisella tavalla etuja jäsenille, jotka ovat olennainen osa Backstage Clubia. Jos jäsenyytesi tässä tapauksessa päättyy ennen kauden päättymistä, jäsenmaksusi palautetaan sinulle määräsuhteessa. Lisäksi kummallakin osapuolella on oikeus irtisanoa jäsenyys ilman ennakkoilmoitusta hyvästä syystä. Näkemyksemme mukaan hyvä syy on, jos poistat asiakastilisi, teet vilpillisiä tilauksia tai rikot sopimusta törkeällä tavalla. Tässä tapauksessa emme maksa hyvitystä.
11.4 Lahjajäsenyys
Kampanjaedun lahjajäsenyyttä varten voi lunastaa vain kolmas osapuoli. Lahjajäsenyys päättyy automaattisesti kampanjassa kerrotun kauden lopussa, ellei kyseinen kolmas osapuoli ilmoita oman asiakastilinsä tiedoissa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tässä mainituilla yhteydenottotavoilla, että hän haluaa jatkaa jäsenyyttä kohdan 11.3 mukaisesti lahjajäsenyyskauden jälkeen.
11.5 Maksut
Backstage Clubin vuosittain maksettava jäsenmaksu on kerrottu hinnastossamme.
Perimme jäsenmaksun automaattisesti vuosittain sovittua maksutapaa käyttämällä. Jos maksutapa ei toimi jäsenyyden aikana tai jos maksu jostain muusta syystä hylätään, meillä on oikeus vaihtaa maksutapa toiseen, EMP-asiakastilillä valittuun maksutapaan automaattisesti.
11.6 Muutokset osallistumisehtoihin
Meillä on oikeus muuttaa näitä osallistumisehtoja. Jos teemme niin, ilmoitamme sinulle kyseisistä muutoksista etukäteen. Sinulla on kuukausi aikaa kiistää muutokset. Jos et kiistä muutoksia, muutetut osallistumisehdot tulevat voimaan kuukauden kuluttua. Kun ilmoitamme muutoksista, ilmoitamme samalla myös oikeudestasi vastustaa muutoksia ja jäsenyyden päättämisen vaikutuksista.
12. Kaupanpäälliset
Kaupanpäällisten omistusoikeus siirtyy sinulle vasta peruuttamisajan ja vapaaehtoisen palautusjakson (omistusoikeuden säilyminen) päätyttyä. Jos kaupanpäällisiin liittyy minimitilausraja, sillä viitataan yhteen tilaukseen ja sen täytyy tulla täyteen samassa tilauksessa myös silloin, jos käytät lakisääteistä peruutusoikeuttasi tai sopimukseen perustuvaa palautusoikeutta. Jos tilauksesi kokonaisarvo putoaa lakisääteisen peruutusoikeuden tai sopimukseen perustuvan palautusoikeuden käyttämisen seurauksena alle minimitilausrajan, tilaukseen liittyvä kaupanpäällinen on palautettava tuotteiden mukana. Tässä tapauksessa et voi pyytää korvaavaa kaupanpäällistä.
13. Jätteiden hävittäminen ja ympäristönsuojelu
Tietoja paristoista ja sähkö- ja elektroniikkalaitteista on tietoja kohdassa "Jätteiden hävittäminen ja ympäristönsuojelu".
14. Toimintaperiaatteet
Verkkokaupallamme on läpäissyt Suomen Varmakauppa Oy:n sertifiointiprosessin ja on oikeutettu käyttämään Luotettava Verkkokauppa -sertifikaattia. Voit lukea tarkemmin astiasta Suomen Varmakauppa Oy:n sivustolta täältä .
15. Palveluntarjoajan tunnistus Saksan telemedialain mukaisesti (Section 5 TMG)
Osoite: E.M.P. Merchandising Handelsgesellschaft mbH Darmer Esch 70 a 49811 Lingen Saksa |
Postiosoite: E.M.P. Merchandising Handelsgesellschaft mbH Postfach 49801 Lingen Saksa |
Suomen asiakaspalvelun yhteystiedot: Puhelin:0800 412 071 ma-pe: 10.00 – 16.00 (paitsi pyhäpäivinä) Sähköposti: asiakaspalvelu@emp.fi |
Suomen palautusosoite: ASIAKASPALAUTUS PALAUTUSTUNNUS 614303 EMP.fi PL 35614303 80101 Joensuu |
ALV-tunnus: Saksa: DE 178 881 350 St.-Nr.: 61/200/50101 Kaupparekisteri: Kotipaikka Osnabrück, HRB 100299 Johto: Jan Fischer, Antony Harlow |
Verkkovälitteinen riidanratkaisu artiklan 14, pykälän 1 mukaisesti - asetus kuluttajansuojasta: Euroopan komissio tarjoaa verkkovälitteiseen riidanratkaisuun (ODR) alustan, jonka löydät osoitteesta https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
Ristiriitojen ratkaisu kuluttajariitalautakunnassa (Kohta 36 VSBG): Emme ole valmiit, emmekä velvollisia osallistumaan riidanratkaisumenettelyyn, ennen kuin kuluttaja vie asian eteenpäin.
16. Muut ehdot
Näihin ehtoihin ja kaikkiin näiden ehtojen mukaisesti solmittuihin kauppasopimuksiin sovelletaan Saksan lainsäädäntöä vaikuttamatta YK:n yleissopimukseen kansainvälisen tavaran kaupasta. Jos yksityisenä loppukuluttajana asut EU:n ulkopuolella, oikeuspaikkana pidetään kotipaikkaamme.
Kiitämme luottamuksestasi ja kiinnostuksestasi yritystämme kohtaan. Asiakaspalvelumme vastaa mielellään mahdollisiin kysymyksiin. Tervetuloa ostoksille EMP-verkkokauppaan.